BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 28, 2012

PROGRAM 100HARI

ape bende PROGRAM 100 HARI ni????????
hehe..ni sebenarnye program khas yg aku wat untuk diri aku sendiri yg disertai aku sendiri je gak..huhu

tapi ape plak pengisiannye???
camni r,sebenarnye ni program untuk aku diet..
dari dulu nak diet tapi xpenah2 jadinye..
n aku harap kali ni boleh r jadinye..
program 100 hari maksudnya aku nak berdiet dalam mase 100 hari..

tapi kenapa 100 hari??macam lama sangat jerkkk...
kan2??macam lame sangat jerk..org nak kurus cepat2..
erm 2 la yg selama ni aku target..
tapi hasilnya????
XDE!!!!
sebelom ni aku memg da ade ati nak kurus,tambah2 ade org asek bising je..
aku cube,tapi dengan mind set yg aku akan kurus dalam waktu yg singkat..
so sebab nak cepat,aku diet secara mendadak..
mule2 2 jadi r,tapi kejap je r..sebab nye aku xtahan n mule r ade suara2 halus kate xpayah la,xkan bolehnye sesekejap 2 ko kurus...
so aku pown give up..
n segala janji2 aku kat seseorang 2 xpenah r terlaksana...
tapi skarang aku rase aku da semakin matang..
insyaallah kali ni boleh jadi..
aku bagi 100 hari kat diri aku supaya aku boleh ubah tabiat / cara hidop aku berperingkat2..so xde terkejut n insyaallah aku bleh sesuaikan diri..
n 1 agy,aku xharapkan yg lebih2 pown...
maksudnya aku xde r target dalam 100 ari ni aku akan tol2 kurus tapi ade r perubahan berat 2..
insyaallah lepas 100 ari 2 akan konsisten sebab da biasa kan...

bile startnye program ni??
sebenarnye aku da start 10/1/12 ari 2..
tapi dalam tempoh 2 ade beberapa halangan yg menghalang aku ckit..
sebab 2 cam xde perubahan agy...aku rase r..
g pown bile balik umah ni,cabaran die agy besar r..
maklumlah mak rajin benor masaknye..
tapi da seminggu ni insyaalah da boleh sambong semula r program..

HARAPAN
B4 2 nak gtau r,kesedaran ni timbul sebab mase 9/1/12 ari2 aku g kuar ngan member2 n wat pertama kalinye selepas 4 @ 5 bulan kowt,aku timbang berat aku..
sies terkejut gler tengok,so aku pikir aku patot wat something..
tambahan plak sebab kegemukan aku ni aku da ade penyakit..
n sebebnarnye ada seseorg yg memg da berbuih mulut die sowh aku diet sebab risau kat aku,tapi aku janji je r kat die tapi ape hasil pown xde,usaha pown xseberapa..kesian gak kat die..
so aku harap,dengan program ni,aku dapat jalani kehidupan yg sihat,jadi sihat,boleh kurangkan berat badan n dapat tunaikan janji aku yg selama ni xtertuni 2..

aku harap bila aku da heboh kat org ramai ni,aku tol2 r dapat laksanakannya...

tapi aku harapkan sokongan sume org..aku xberharap lebih pada diri sendiri,so aku pown harap org xkan harap yg lebih2 pada aku,jgn push2 aku sangat..sebab aku takowt jadi stress plak..sedih taw..huhu

n lupe nak gtau,aku pown atau,klu diet tang makan je memg xberhasil sangat,aku pown ade wat xcercise..

dan yang paling penting aku harap program ni MENDAPAT KEREDHAAN DARI ALLAH DAN DIPERMUDAHKAN-NYA...INSYAALLAH

2 comments:

  1. nak saya tolong? layari;

    http://firdauzx.blogspot.com/

    gud luck

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok..insyaalah akan cube amalkan...btw thanx...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...